|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Nie 19:13, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Stan silnik tego roweru ma rolkę napędową o większej średnicy, więc siłą rzeczy przy odpowiednim wyregulowaniu docisku, powinien wolniej zużywać oponę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apogeum
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:08, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Stan generalnie zauroczyl mnie ten rowerek i dlatego go nabylem
a jezdzic to szczerze nie ma bardzo czasu, ot poprostu od czasu do czasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary167
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mrągowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:36, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
PIĘKNA MASZYNKA - dasz jej imię ? A na poważnie to fajna zabawa pokazać się takim sprzętem , nawet w obecnym stanie . Na tej fotce jeżeli dobrze widzę to on ma chyba jeden bieg [ ale mogę się mylić ] a te dwie dzwignie na ramie przy kierownicy to większa służy do podnoszenia- rozszczepiania silnika od opony a mniejsza uruchamia dekompresator .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apogeum
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:39, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
generalnie to co wspomnialem o drugim biegu to sugerowalem sie filmikiem i takie mam odczucia , moze byc ze mylne i mogl byc to dzwiek odpuszczenia gazu i dodania, sam nie wiem, przyjdzie na rozbiorka zespolu napedowego to wtedy wyjdzie co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Nie 21:54, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Z tej rozkładówki wynika, że to jednak "jednobieg". Chyba, że pomimo wszystko się mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:02, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
to sa jednobiegowe regulacja szybkosci to tylko obroty,spotkalem podobny silnik na Jarmarku dominikanskim w gdansku ,ale mial uszkodzony gaznik ,gosc chcialza niego 250zl --nie zdecydowalem sie ,byl to silnik produkcji wegierskiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apogeum
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:02, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
czyli reasumujac zmienic max predkosc lub przyspieszenie mozna regulowac dobraniem rolki np
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Pon 10:30, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Prawdę mówiąc na Twoim miejscu rolkę zostawiłbym w spokoju. O optymalny dobór wszystkich elementów zadbali konstruktorzy, a i z miejscem może być na styk. Bardziej obawiał bym się o kondycje paska zębatego przekładni. Jednym słowem dopóki nie rozbierzesz go na czynniki pierwsze można tylko gdybać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary167
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mrągowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:00, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Faktycznie z tej rozkładówki wynika że rolka jest pośrednikiem napędzana paskiem , ciekawe rozwiązanie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Pon 11:16, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Przekładnia z paskiem na oko wygląda na ok. 1:2. To pozwoliło na zwiększenie średnicy rolki napędowej, a tym samym jej lepszy kontakt i "przyczepność" z oponą. Jest to chyba lepsze rozwiązanie od na przykład popularnego Gnoma i tym podobnych, przy których występuje rolka o mniejszej średnicy, umieszczona bezpośrednio na osi wału korbowego. Co o tym sądzisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary167
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mrągowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:11, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Masz dobre oko , mi też się wydaje że to 1:2 a co za tym idzie to większy moment obrotowy , rolka musi mieć dobrą przyczepność , ryzyko poślizgu jest spore .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:48, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Większa rolka to większa powierzchnia przylegania do opony a co za tym idzie mniejsza siła docisku i mniejsze zużycie opony - jednocześnie bardziej rozbudowany układ przeniesienia napędu. Tak po mojemu to chęć umieszczenia osi silnika a konkretniej osi korbowodu w osi roweru spowodowała takie rozwiązanie konstrukcyjne.
Jest to ewidentnie jednobiegówka a jak widzę szczęśliwy posiadacz tego unikatu chciał by jeździć szybciej niż to fabryka przewidziała. Warto rozpatrzyć czy istnieje możliwość przerobienia układu przeniesienia napędu tj. w miejsce paska zębatego i jego napędu wmontowanie przekładni bezstopniowej. Jest to tylko takie gdybanie ale technicznie jest to możliwe natomiast patrząc na "rozkładówkę" i filmiki trudno jest ocenić czy miejsca na taką przeróbkę by starczyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apogeum
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:46, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
generalnie chodzilo mi czysto teoretycznie na podniesie predkosci maxymalnej
a ze mam takie myslenie to jest spowodowane ze zajmuje sie takze ulepszaniem pojazdow samochdoowych i stad taki zamysl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary167
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mrągowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:40, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zwiększyć moc jak i prędkość obrotową silnika to żaden problem , gorzej z przeniesieniem napędu , może sprzęgło odśrodkowe ? Szczerze mówiąc to gdybym miał taki rowerek .....Chyba nie ingerował bym w mechanikę a ograniczył bym się do wizualu , przecież to rzadki okaz i takie są jego uroki no i cofnięcie się w czasie a o ukradkowych spojrzeniach nie wspomnę .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:17, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
I być może przeniesienie napędu z wału na rolkę odbywa się za pomocą łańcucha a nie paska zębatego co znacznie upraszcza sprawę w zdobyciu takowego. Tak przynajmniej jest w przekroju silnika pod powyższym linkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|