|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kotar
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Włocławek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:18, 05 Mar 2019 Temat postu: Saxonette |
|
|
Cześć,
No to się zaczęło. Saxonette zagościło u mnie w końcu.
Szukałem na początku daleko, byłem nawet u Jopaska (mam nadzieję Marcin, że nie masz mi za złe wybrzydzania ), rozważałem nawet odwiedzenie kolegi apogeum, który kusi błyszczącym Gazelle z Sachsem. Jednak finalnie kupiłem na swoim fyrtlu (jak to się w Poznaniu mówi). Przez przypadek wpadłem na ogłoszenia kilku rowerów sprzedawanych bardzo blisko mnie i jedno mnie zaciekawiło. Zarchiwizowałem owo głoszenie i to jak na razie jedyne zdjęcia, jakie mam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Trochę zabawnie napisane o “sportowym module” i prędkości 33km/h Silnik w rzeczywistości jest trochę zmulony, ale pali od strzała, więc sądzę, że czyszczenie gaźnika pomoże. Słychać też chyba magneto, więc pewnie będzie do naprawy.
Poza tym rower zachęcił mnie dobrym stanem wizualnym i technicznym pozostałych elementów. Widać, że nie jest jakoś mocno zużyty, ani głęboko zaniedbany.
Na razie tyle po 3 dniach jeżdżenia. Teraz czekam na moment wolnego czasu, żeby porządnie wyczyścić zbiornik paliwa, zajrzeć do gaźnika i magneta.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jopasek
Administrator
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UĆ / Rogów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:40, 06 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Ja za złe nigdy nikomu Mówiłem Ci jak byłeś że ja nie namawiam a pytaj i rozglądaj się
Wolny rynek nie zawsze ma się coś trafiającego w kogoś gusta
Rowerek ładny jak każdy do dopieszczenia pod siebie
Wątpię żeby na Sportowym jechał 33km/h ale nie mówię że nie da się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apogeum
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:20, 06 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
ładny rowerek, niech się sprawuje
a propo gazelle już poszła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kotar
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Włocławek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:10, 17 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki za miłe słowa.
Ja w końcu znalazłem chwilę, żeby trochę pogrzebać przy rowerze.
Udało mi się naprawić oświetlenie oraz zajrzeć w łatwo dostępne miejsca, czyli sprawdzić olej, magneto i filtr powietrza.
Zamówienie do Jopaska już poszło, ale o tym za chwilę
Wnioski z weryfikacji są następujące:
- oleju jest mało, trzeba przechylić rower do przodu, żeby było go w ogóle widać. Natomiast to co tam jest, wygląda całkiem ładnie. Olej jest dość przejrzysty. Zobaczę ile wejdzie, jak dotrze do mnie zamówiony olej;
- magneto na zimno wygląda OK. Wczoraj padało jak wściekłe u mnie, więc nie było możliwości zagrzania silnika. Mimo to, zapobiegawczo zamówiłem ściągacz do magneta i jeszcze muszę domówić Loctite, bo chciałbym je naprawić poprzez klejenie;
- filtr powietrza okazał się niemiłą niespodzianką. Rower jeździł po prostu bez filtra. Mam nadzieję, że nie jeździł w takim stanie długo... Nowy już zamówiony.
- mam moduł zapłonowy w kolorze czarnym. Jest to moduł firmy Prufex o oznaczeniu 90/4. Dodatkowo wybity jest numer 441. Niestety mało o nim jest na forum. Zastanawia mnie, czy to moduł z blokadą i ew., jak go odblokować.
Tutaj kilka zdjęć modułu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kotar
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Włocławek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:29, 19 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Dziś miały miejsce kolejne prace przy sprzęcie i jazda próbna
Czasu mało, więc tylko trochę drobiazgów: sprawdziłem świecę, założyłem filtr powietrza i dolałem oleju. Świeca mnie pozytywnie zaskoczyła, jest koloru kawy z mlekiem. Oleju weszło ok 25ml, więc chyba nie było tragedii.
Jazda próbna wyszła całkiem nieźle. Cały czas zapoznaję się z rowerem i jego zachowaniem. Mam wrażenie, że reakcja na gaz jest trochę ospała i ewidentnie widać, że dodanie zbyt dużo gazu powoduje efekt odwrotny od pożądanego. Mam wrażenie, że silnik swoje maksimum osiąga na manetce niewiele ponad połową zakresu. Dodanie więcej gazu nic nie zmienia a nawet niekiedy powoduje spadek obrotów. Sądzę, że bez zajrzenia do gaźnika się nie obędzie.
Po jeździe próbnej szybciutko odkręciłem osłonę boczną i sprawdziłem luz magneta. Potwierdza się wstępna diagnoza. Występuje luz kątowy. Jest niewielki. Wyobrażałem sobie, że będzie tego więcej, ale nie zmienia to faktu, że trzeba magneto naprawić.
Poza tym przyjrzałem się w końcu gaźnikowi i okazało się, że mam gaźnik TK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|