|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OLECKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:05, 18 Lip 2018 Temat postu: Spartamet inny niż wszyskie. |
|
|
Witam, chciałbym przedstawić mój rowerek czyli Spartamet DLX z 1994 roku z silnikiem 399 i z drobnymi przeróbkami.
Na wstępie zaznaczę że rower służy głownie jako sprzęt na dojazdy do pracy ok 3km w terenie pagórkowatym i trafił do mnie przez przypadek. Wczesniej dojeżdżałem samochodem jednak problemy z parkowaniem wymusiły inne rozwiązanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Rower po zakupie został wyczyszczony, przesmarowany i doposażony. Na pierwszy ogień poszedł silnik czyli odblokowanie modułu niebieskiego, zwiększenie dopływu powietrza w obudowie filtra powietrza oraz naprawa E startu. W rozruszniku znitowałem półksiężyc z blaszaną sprężyną talerzową ( wyrobiony otwór w kształcie litery D) oraz wymyty i przesmarowany olejem gwint po którym przesówa się koło zębate rozrusznika.
Gaźnik przeszedł czyszczenie i wymieniłem filtr paliwa.
Tłumik został wymyty naftą w srodku, przeczyszczony prętem wylot spalin oraz pomalowany. Stopka boczna zastąpiona centralną.
Zamiast akumulatora kadmowo-niklowego podłączony jest akumulator AGM 12V 4Ah taki jak w UPS-ach. Aku znajduje się w sakwie na bagażniku i jest ładowany z oryginalnej instalacji. Nie wymaga doładowywania ładowarką z zewnątrz. Napięcie na aku przy codziennym użytkowaniu roweru wynosi 12,8V.
W przednim kole została wymieniona piasta na piastę z prądnicą i hamulcem bębnowym firmy Sturmey Archer
[link widoczny dla zalogowanych]
Przednia i tylna lampa została wymieniona na LED z podtrzymaniem. Swiatło dzięki temu jest super i świeci chwilę po zatrzymaniu. Jeżdżę na światłach całą dobę dla bezpieczeństwa - praca na zmiany.
Przednie widełki zastąpiłem widelcem z amortyzacją firmy Spinner Odesa. Dzięki temu znacznie wzrósł komfort jazdy po naszych dziurawych mazurskich drogach. dodatkowo na siedzeniu jest nakładka neoprenowa.
Co dały te przeróbki ?- wzrost kmfortu jazdy, wzrost prędkości przelotowej - 25-32km/h przy płaskiej nawierzchni. z lekkiej górki bez pedałowania 35km/h po rozpedzeniu na pedałach do 38km/h.
Ogólem dołożyłem do roweru ok 600pln i jestem zadowolony.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro
Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:28, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Piękny rower!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jopasek
Administrator
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UĆ / Rogów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:51, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Piękna maszyna napisz dokładniej dla wszystkich (bo mnie ludzie pytają) jaki dobrałeś dokłądnie model amortyzatora przedniego do spartamet - brałeś pod 26" czy 28" ? gwint 1" czy 1 1/8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OLECKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:10, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Jopasek napisał: | Piękna maszyna napisz dokładniej dla wszystkich (bo mnie ludzie pytają) jaki dobrałeś dokłądnie model amortyzatora przedniego do spartamet - brałeś pod 26" czy 28" ? gwint 1" czy 1 1/8 |
Amortyzator z tłumieniem olejowym i sprężyną jako element resorujący z regulacją napiecia wstępnego i blokadą skoku.
Amor kupiony na allegro w bike system.
Firma SPINNER ODESA typ ASP 01 na koło 26" rura sterowa 1" długość rury 250mm - wymaga docięcia do wymiaru w starym widelcu.
Koło pasuje bez problemu natomiast był duzy problem z dopasowaniem górnego mocowania błotnika. Wymaga to przeróbki wspornika w kształcie litery L- rozwiercenie otworu mocującego i rozpiłowanie w kształcie fasolki oraz wywiercenie nowego otworu w błotniku. Celem tych przeróbek jest maksymalne podniesienie błotnika do góry by nie obcierało koło. Kazdy milimetr jest ważny! Nawet śruba mocująca wspornik błotnika musi mieć łeb maksymalnie płaski.
Po dopasowaniu góry, dol nie sprawia problemow. Błotnik wygląda naturalnie na kole jak oryginał, a nie w motocyklu MTX.
Tarcza kotwiczna hamulca bębnowego z dźwignia jest zamocowana w ten sposób, że w goleni widelca jest zaślepiony czarnym plastykowym korkiem gwint M6. W ten otwór wkręcona jest śruba z uchwytem w kształcie kątownika mocując dzwignię tarczy kotwicznej.
Amortyzator posiada mocowania do V brake i jesli ktoś nie chce oryginalnego hamulca bebnowego to polecam wymienić piastę na taką z prądnicą a hamulec zrobić V-brake.
Jak widać montaż tego amora to nie taka prosta sprawa jesli się nie posiada narządzi, a ślusarstwo jest nam obce.
Niemniej warto bo jazda teraz to przyjemność. Nawet na dziurach nie ma tego walnięcia w kierownicę tylko płynnie przelatujesz. Szkoda, że nie da się tego zrobić z tyłem.
Po założeniu tego amora rower jest wyższy o ok 3cm i trzeba przedłuzyć stopkę centralną.
Montaż i dopasowanie wszystkiego zajęło mi ok 5 godzin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiejas
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pawłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:27, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Pytanko......koło 26 cali z dynamem i hamulcem bebnowym jest też dostępne czy trzeba kupić piaste i ja obszyc? Ile kosztuje taka piasta?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiejas dnia Czw 7:30, 19 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muzior
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:55, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Ładny! Masz dokładnie taki sam rowerek jak mój. Nawet malowanie identyczne. Rocznik też ten sam, a wersję silnika z e-startem muszę sprawdzić bo nie pamiętam. Przeróbki zrobiłeś bardzo fajne (dzięki za pomysł ). Może pokuszę się o podobne, choć pozostawienie wszystkiego w oryginale też może mieć jednak swoje zalety w przyszłości. Jedyne co wymieniłem to centralna stopka dla wygody parkowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:59, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Koszt piasty
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:15, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
proponuje załozyć z tyłu kolo 26x559 zapomnisz o problemach z przejeżdzania przez krwężniki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OLECKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:48, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
wiejas napisał: | Pytanko......koło 26 cali z dynamem i hamulcem bebnowym jest też dostępne czy trzeba kupić piaste i ja obszyc? Ile kosztuje taka piasta? |
Piasta z hamulcem kosztuje ok 300pln. Szprychowanie koła 30pln. Koszt wysoki, jeśli ktoś chce V-brake to mozna samą prądnicę shimano za ok 100-150pln. Ważne by miała 6V i 3W mocy.
Osobiście wolałem zostawić hamulec bębnowy by rowerek był bardziej zbliżony do oryginału. reszta to kompromis miedzy oryginalnym wyglądem a wygodą i bezpieczeństwem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiejas
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pawłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:30, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
No ja tez jestem za hamulcem bębnowym. Dlatego pytam o całe koło. Zobaczę ile u mnie to będzie kosztować. Chyba więcej niż 30 pln. Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OLECKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:56, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Postanowiłem poprawić trochę osiągi silnika i w tym celu usunąłem załamania na drodze mieszanki z gaźnika do skrzyni korbowej. Załamania te wynikające z celowej konstrukcji występują w płytce zaworu organkowego. Do tego celu użyłem dremela z frezem palcowym.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji zmierzyłem kompresję i wynik 9,2 Bara.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OLECKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:33, 12 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Pokusiłem się na montaż głośnego sygnału dźwiękowego ze skutera za całe 9,00pln+ dodatkowy przycisk od e-startu. zasilanie przez stacyjkę z akumulatora.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo- zdjęcia odblokowanego modułu. Samo wiercenie poprawiło pracę silnika - przestał przerywać ale dopiero rozcięcie ścieżki w module wyraźnie odblokowało moduł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Miejce przecięcia ścieżki widoczne w miejscu rozcięcia obudowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Sposób na zwiększenie ilości powietrza wpadającego do filtra powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Breżniew dnia Nie 19:39, 12 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiejas
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pawłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:48, 12 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Dobrze Ci idzie. Tylko w lecie się jeździ a w zimie poprawia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OLECKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:27, 12 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Wczoraj cały dzień lało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|