|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:52, 19 Sie 2011 Temat postu: olej w przekladni |
|
|
brak lub niski stan oleju w przekladni moze byc przyczyna awari silnika ,nie chlodzona os kosza sprzegla nagrzewa sie do tego stopnia ze uplastycznia element uszczelniajacy symeryngu i sciskajaca go sprezynka rozcina go po osi obrotu ,mam wlasnie w chwili obecnej taki silnik u siebie w naprawie ,wiec panowie pilnujcie oleju ,korelk przezroczysty utrzymujcie w czystosci a z tymi szarymi to niestety trzeba odkrecic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marecki900
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 100lica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:23, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Kto smaruje ten jedzie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Śro 22:18, 14 Wrz 2011 Temat postu: Re: olej w przekladni |
|
|
stan2300 napisał: | brak lub niski stan oleju w przekladni moze byc przyczyna awari silnika ,nie chlodzona os kosza sprzegla nagrzewa sie do tego stopnia ze uplastycznia element uszczelniajacy symeryngu i sciskajaca go sprezynka rozcina go po osi obrotu ,mam wlasnie w chwili obecnej taki silnik u siebie w naprawie ,wiec panowie pilnujcie oleju ,korelk przezroczysty utrzymujcie w czystosci a z tymi szarymi to niestety trzeba odkrecic |
Stan, a co w takiej sytuacji ma powiedzieć simmering od strony magneta. Jakby nie patrzeć, warunki pracy ma jeszcze mniej przyjazne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mervin
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:32, 15 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Wniosek z tego taki, że jak simmering od strony magneta jest sprawny, to ten od strony skrzyni korbowej tym bardziej. Czy aby napewno? To jest ważne, gdyż pozwala w diagnostyce silnika przejść pewien etap bez konieczności rozbierania silnika i prewencyjnej wymiany simmeringów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podmiejski
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:22, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Haha...silnik jest prosty ale aż tak prostych zasad na pewno nie ma
Wniosek zaliczam do "pobożnych zyczeń"
Może być Noworocznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasaqwerty
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:09, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Witam podczas jazdy cos klekocze w przekladno muślę że to niski poziom oleju jaki olej mam tam wlać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Czw 22:24, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wykręć korek wlewu oleju i zobacz czy przez otwór wlewu będzie widoczny olej. Najlepiej wymień cały olej. Kup dowolny przekładniowy 80W90 Gl-4 lub Gl-5. Wlewaj najlepiej strzykawką. Przy wymianie wejdzie ok. 70ml. Wlewasz do pierwszego zwoju gwintu widocznego wewnątrz otworu wlewu. Jednak "klekotanie" może powodować całkowicie inny powód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasaqwerty
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:34, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dieki za odp jutro pujde kupic olej . Na stacji paliw dostane taki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Czw 22:42, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Na każdej stacji można dostać oczopląsów od przyglądania się wystawionym olejom. Jeśli ubytek masz nie wielki to wystarczy, że tylko uzupełnisz brak. Jeśli wejdzie więcej niż kilka mililitrów, to musisz się liczyć z demontażem silnika i wymianą simmeringów i pierścienia tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasaqwerty
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:14, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Odkręciłem śrubę od oleju i jest go odpowiednia ilość jaki kolor powinien mieć olej bo ten ma taki mętły i ciemny kolor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:13, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Marecki900 napisał: | Kto smaruje ten jedzie:) |
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jakości oleju to go wymień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Junkers
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:10, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za odkopanie tematu, ale jaki olej polecacie do przekładni bo też będę musiał wymienić.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 4:55, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
To jest lista olejów jakie zaleca producent:
SACHS Transmissieon oil
KROON 80W90GL5
EUROL 80W90
SHELL-SPIRAX MB90 lub SHELL-SPIRAX HD90
TEXACO Geartex TP-B SAE 85 W-90
BP Energear Hypo SAE-90 lub BP Energo-Hypogear 90-EP
BP Energear FE 80 W 90 lub BP Multigear - FE80 W/90 EP
CASTROL EPX 90
ale równie dobrze możesz zalać hipol 80W90
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Nie 9:17, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak radzi HCBartek. Pytaj o olej przekładniowy 80W90 GL4 lub 80W90 GL5. Popatrz na ceny, a do nazwy się przyzwyczaisz. Można spotkać oleje w butelkach 0,5l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asik85
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:50, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
To nie jest silnik wyczynowy tak że spokojnie wystarczy mu Hipol
Kto smaruje ten jedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|