Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowy Gnom z Krupetu?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> O rowerach i rowerzystach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
liskizhv




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GRUDZIĄDZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:17, 22 Gru 2010    Temat postu: nowy Gnom z Krupetu?

Zobaczcie test nowego polskiego silnika spalinowego,gdzie mu tam do SACHSA Laughing [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez liskizhv dnia Śro 23:18, 22 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podmiejski




Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:07, 23 Gru 2010    Temat postu:

15 lat usprawniania jak Sachs - i już go biorę!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trol




Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:12, 23 Gru 2010    Temat postu:

Miałem go . Robili go w Nowej Dębie czy coś . Palił mi sporo , choć nowy całkiem był to niezbyt dobrze ciągnął , ale w jednym tylko Sachsa przewyższał na łeb na szyję . Był cichutki - pierdykaniec .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 3:17, 24 Gru 2010    Temat postu:

Dla mnie to napędzanie opony to w ogóle paranoja...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podmiejski




Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:22, 24 Gru 2010    Temat postu:

I zajmowanie bagażnika.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcindtdt




Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:58, 03 Mar 2011    Temat postu:

Jopasek jeśli możesz proszę cię wyjaśnij mi dlaczego napędzanie opony przez silnik rowerowy to paranoja? Gdyby tak było to bardzo popularny zrzeszający mnóstwo zwolenników oraz klubów na całym świecie Francuski Velosolex produkowany od ponad 60 lat nie miałby racji bytu, a jest zupełnie odwrotnie. Na tą chwilę silniki te są równie nowoczesne i bezawaryjne co konkurencja - elektroniczny bezstykowy zapłon , sprzęgło odśrodkowe , dodatkowe chłodzenie dmuchawą , a przy tym zużycie opony rowerowej jest minimalnie większe niż przy normalnej eksploatacji roweru co wiem również z własnego doświadczenia. Mała masa silnika według danych fabrycznych 9kg jest praktycznie niezauważalna przy użytkowaniu roweru. Poślizgi opony niemalże nie występują nawet w deszczu. Silniki te pozwalają również na szybszą jazdę do ok. 40 km/h a czasami i więcej(zależy od egzemplarza, ewentualnie zastosowanych zmian). Zgadzam się ,że holenderskie rozwiązanie napędu z silnikiem sachs jest jednym z najlepszych , ale nie widzę powodów aby faworyzować tylko ten napęd. Mam tan komfort ,że mogę porównać te dwie konstrukcje ( żona użytkuje Spartamet ja natomiast rower KTM z chińską licencyjną kopią francuskiego silnika Solex ) i uważam , że każdy z tych silników jak wszystkie inne ma swoje plusy i minusy natomiast te dwie opisane konstrukcje są jednymi z najbardziej udanych sądząc po okresie produkcji oraz ilości użytkowników / zwolenników na całym świecie. Co do Polskiego silnika rowerowego cieszę się ,że w ogóle cokolwiek jeszcze produkujemy naszego.....

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trol




Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:50, 04 Mar 2011    Temat postu:

Myślę , że w Gnomach powinien być zmienny naciąg sprężyny dociskającej
rolkę do opony . Jak jest sucho nie ma sensu mocno dociskać aby nie katować opony , ale nie za lekko wiadomo dlaczego . A jak jest mokro no to siłą żeczy
trzeba docisnąć jeszcze mocniej aby rolka się nie ślizgała po oponie .
Ewentualnie można iść na łatwiznę i przesiąść się na Spartameta .
Ale tak to każdy by potrafił .
Coś poknociłem ? Poprawcie mnie Smile .
p.s. Gnom był OK !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcindtdt




Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:24, 04 Mar 2011    Temat postu:

Tak Trolu z tym wyjątkiem ,że współczesna konstrukcja tego silnika znacznie wyprzedza starszego brata w tym również Polskiego Gnoma który był dokładną kopią jednym z pierwszych Solexów. Co do opony to tak jak napisałem jeśli dba się o odpowiednie ciśnienie w oponie to większe jej zużycie występuje nieznacznie. Użytkuję taki silnik od 3 lat ( pomijając wcześniejsze przygody z gnomem) i śmiało mogę powiedzieć ,że jazda w deszczu to żaden problem ponieważ docisk rolki odpowiada każdej pogodzie , a poślizgi na oponie nie występują. Ja mam o tyle dobrze ,że jeśli chcę pojeździć na spartamecie zamieniam się rowerem z żoną Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> O rowerach i rowerzystach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin