|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Pią 14:45, 05 Kwi 2013 Temat postu: Zapomniane Konstrukcje. |
|
|
Niedawno ucięliśmy sobie małą pogawędkę ze Stanem2300. W czasie dyskusji Stan zaskoczył mnie jedną ciekawą, nieco już zapomnianą konstrukcją silnika spalinowego. O tym, że są silniki dwu, czterosuwowe i Wankla co nieco słyszałem. Ba nawet poczytałem odrobinę o silnikach pięcio i sześciosuwowych. Ale informacją o tym, że były produkowane silniki dwu i czterosuwowe bez zaworowe, Stan całkowicie mnie zaskoczył. Szybko uśmiech w stronę wujka Google... i jest. Silnik z rozrządem Knighta. Choćby pod tym linkiem: [link widoczny dla zalogowanych]
Na YT również można znaleźć filmiki prezentujące te silniki. O tym, że historia naprawdę kołem się toczy, przekonuje nas Tajwńska firma, która wypuściła na rynek dwa modele silników motocyklowych z rozrządem bezzaworowym: [link widoczny dla zalogowanych]
Zapewne w tym temacie więcej napisze Stan2300. Stan jest chodzącą encyklopedią i zapewne doda jeszcze wiele ciekawostek dotyczących tej i wielu innych mało znanych konstrukcji silników spalinowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Pią 14:53, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:52, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ciekawe to jest. W silniku Knighta sprawa jest prosta. Natomiast w silniku Tajwańskim zastanawia mnie w jaki sposób przy obrotowej tulei cylindra rozwiązano sprawę uszczelnienia tłoka. Bo jak się w to wgłębić to nie jest taka prosta sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
King_X
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk, Pomorze Środkowe Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:56, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ha! Witam ciekawskich. Taiwański silnik posiada bardzo oryginalny sposób połączenia tłoka z korbowodem, jest to przegub kulisty, więc tłok obraca się razem z cylindrem i nie ma problemu smarowania albo "zarysowywania" gładzi pierścieniami tłokowymi. Mało znany, ale stosowany przegub, proponuję przyjrzeć się silnikom modelarskim produkowanym kiedyś w USA przez firmę COX, tam są takie kuliste połączenia tłok - korbowód. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|