|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:13, 13 Mar 2015 Temat postu: ****** MUZEUM SAXONETEK ****** |
|
|
Otwieram Muzeum pięknych Saxonetek
Na początek Majstersztyk.
Ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]
A tak wyglądała bidulka przed remontem
O renowacji tego i innych zabytkowych rowerków jest więcej w dalszej części muzeum.
MUZEUM CZEKA NA EKSPONATY!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Czw 19:50, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:21, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Z sentymentu dla Wanderera, damka w pięknym stanie.
Ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]
O Muzeum Saxonetek.
1. Muzeum jest tylko wirtualne; to tylko jeden temat na naszym Forum.
2. Eksponaty to zdjęcia Saxonetek, bez limitu wieku, które się akurat szczególnie podobają darczyńcy i chce się z tym podzielić z innymi forumowiczami.
Mile widziane też linki do stron związanych z ich historią.
Muzeum oczywiście przyjmuje też rowerki o innych nazwach, byle z silnikami umieszczonymi w piaście tylnego koła.
3. Chroniąc prawa autorskie powinno się też podać przynajmniej pochodzenie zdjęć (np.link).
Proszę raczej nie dublować zdjęć z „Fotek rowerków”– „Czym jeździmy” (bo zapchamy pamięć na serwerze), chyba że musisz , wtedy daj jedno zdjęcie i link do galerii.
4. Przy tych eksponatach jest też oczywiście miejsce na wpisy Gości (np. och! , ach! itp.).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Nie 17:17, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:29, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno cudo!
Ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Wto 15:54, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:12, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jak chciałeś jechać szybko – kupowałeś „PRESTO”. To przecież widać na pierwszy rzut oka (szczególnie muzyków) .
Ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Współcześnie wygląda tak, ale nad tym rowerkiem trzeba by jeszcze sporo popracować, żeby wzbudzał zachwyt.
Ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Liczę, że zawita tu właściciel takiego rowerka spod Pszczyny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Śro 21:54, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:54, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było, że tylko pierwsza generacja Saxonette jest piękna – oto BARON!
Zauroczył mnie i musiałem go to wstawić! Proszę jeszcze szczęśliwego właściciela, kolegę apogeum, o podanie danych technicznych tego cuda!
Więcej jest na naszym forum: http://www.rowersachs.fora.pl/czym-jezdzimy,31/spartamet-baron,2789.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Pon 13:41, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiejas
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pawłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:49, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dziwne teraz czasy. To co piękne to be. To co brzydkie i chińskie to dobre.
Taki Baron produkowany dzisiaj schodziłby tonami. Ale nie.....chińskie lepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jopasek
Administrator
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UĆ / Rogów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:27, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję Jopaskowi za przekazany link.
Ten zbiór zdjęć pasuje mi do muzealnego DZIAŁU OSOBLIWOŚCI czyli – rzadkich i niezwykłych rowerków (ciekawych, dziwnych, śmiesznych itp.). Mój typ to „prawie jak quarto”,. Czy to w ogóle jeździło (na piwie )?
Wśród znalezisk Jopaska znalazłem też kilka pięknych rowerków, ale zwłaszcza przykuł moją uwagę czarny WYPAS kolegi podmiejskiego. Może dlatego, że jeżdżąc po polnych i leśnych ścieżkach przednie koło na resorach piórowych super amortyzowało, ale tylne mocno waliło mi po dziurach (wasze Sparty są trochę lżejsze, ale z pewnością nie jest to rower na polne drogi). Ciekawe, czy taka amortyzacja choć trochę tam by się sprawdzała? Ma ktoś takie doświadczenia?
I jeśli trafi tu kolega podmiejski, to proszę o informację czy to była samoróbka czy jakaś seria.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Pon 16:52, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:33, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Żeby można było ogarnąć szybko cały WYPAS, wklejam też to zdjęcie.
A w szczegółach widzę, że chyba coś z tą tylną felgą było robione, więc całość to raczej wiejski "wypas" .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary167
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mrągowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:13, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Wiejski? Wiesz ile pracy trzeba włożyć w takie poszerzanie felgi .? Według mnie to dopiero wypas .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:57, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Rowerek nie przestał mi się podobać, ale na pierwszy rzut oka wydawało mi się, że robili go zawodowcy.
Sądzę jednak, że Ty zrobiłbyś to koło ładniej.
Podeślij może swoje zdjęcia, bo chyba też się zajmowałeś amortyzacją tylnego koła, a przynajmniej część Twoich starych zdjęć znikła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kit dnia Pon 21:13, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary167
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mrągowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:42, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Coś mi się wydaje że to zawodowcy , zerknij na cylinder , to robił znawca tematu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:58, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
I to dobry znawca tematu. Z silnika zostało najwyżej tylko z 50% sachsa, pojemność to co najmniej 50ccm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sooroova
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kołobrzeg / Killarney Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:55, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że z biegiem lat zaprzestano produkować modele z bakiem bezpośrednio w ramie, tak jak widać to w Presto czy Anker. Bardzo eleganckie rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kit
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawadzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:53, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
cezary167 napisał: | Coś mi się wydaje że to zawodowcy , zerknij na cylinder , to robił znawca tematu . |
Każde muzeum pełni też funkcję edukacyjną, dlatego kilka zdań o „pięknie” na nasz użytek (za Wikipedią).
Piękno to zachowanie proporcji, harmonii barw, stosowności, umiaru i użyteczności.
Ponoć wzory piękna nie są stałe, z czym się w pełni zgadzam, ale są pewne elementy, z którymi żaden szanujący się mechanik (konstruktor czy praktyk z warsztatu) nie będzie chyba dyskutował. Zaliczam do nich dbałość o szczegóły .
Oto przykład:
Spawy felgi WYPASA
Przeszlifowane spawy przy tulei suportowej.
Z Wikipedii: [link widoczny dla zalogowanych]
Nie można było tak wykończyć spawów felgi WYPASA?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|