|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tad07
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kamienna Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:04, 13 Kwi 2011 Temat postu: Czy to jest normalne? |
|
|
Witam,jestem od niedawna użytkownikiem spartametki.Przy zjeździe z górki ,odnoszę wrażenie że przednie koło dostaje jakiś dziwnych wibracji,to się chyba nazywa "shimmy".Nie wiem czy to jest wina zbyt dużego obciążenia tyłu roweru przez silnik,czy po prostu z tym rowerem jest coś nie tak .Myślałem już o amortyzatorze skrętu ale to chyba nie rozwiąże problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:09, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Może masz luzy na sterach, albo niedokręcone koło, scentrowaną obręcz... itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Śro 23:19, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Trafna podpowiedź. Jednak nie znamy parametrów górki. Nie wiemy jak zachowuje się rower przy wjeździe na górkę. Może to odmiana nizinna, co wyjaśniałoby wszystko. Zbyt mało danych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:06, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
witam i powiem tak nie jestesmy w stanie ugrysc twojego problemu na odleglosc bo przyczyn moze byc wiele ,skrzywiony widelec przedniego kola ewentualnie zdeformowana rama ,takie opcje mi sie nasuwaja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andzi
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:14, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli z przodu masz koszyk i w nim worek ziemniaków to na pewno takie coś wystąpi ,wtedy jest trudno utrzymać kierownicę.Oczywiście to opcja na przód bo jeszcze z tyłu też można mieć koszyk.Czy to z górki czy pod górkę ,prędkość ma wielkie znaczenie i nawierzchnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podmiejski
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:45, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Shimmi to luzy w układzie kierowniczym.
Nie ma AMORTYZATORA SKRĘTU do rowerów.
Ja bym zaczął od złapania za przedni hamulec - na beton i kiwania rowerem w przód - w tył z obmacywaniem łożysk w główce ramy.
Aby dobrze działał układ "skręcowywania" całość musi byś ściśle bardzo skręcona "zusamen do kupy"
Znaczy tak by: zero luzów; dopuszczalny wyczuwalny lekki opór ale broń Boże żadych DŹWIEKÓW przy skręcaniu!!!!
Sprawdziłbym luz BOCZNY koła na postoju - nie może się kiwać: ma sie kręcić do przodu i tyłu a nie na boki.
Regulacja tego jest pracochłonna i wredna: zawsze finalne zblokowanie powoduje niespodziewane reakcje - ato kółko chodzi za ciasno a to chybota na boki.
Powtarzać konsekwentnie do ideału i ....NIE RUSZAC POTEM.
Acha. Ta ostatnia wersja jest tym bardziej prawdopodobna ze w przypadku naszych rowerów wyposażonych w hamulec bębnowy - "kapa" tego hamulca czyli pokrywka utrudnia ocenę luzu!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podmiejski dnia Czw 17:49, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tad07
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kamienna Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:06, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i sugestie,jutro to wszystko posprawdzam a jeśli chodzi o górkę,to niewielkie wzniesienie ale ciągnie się ponad km.nie wiem tylko o co chodzi z ta odmianą nizinną.Napisze jak to wszystko posprawdzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RAY
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:36, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
Czasami bywa tak, że łożyska na sterach wybijają w misce lekkie wgłębienie (dzieje się
tak, często, gdy najedziemy przy sporej szybkości np. na krawężnik). Oczywiście kończy się to też
odcentrowaniem obręczy koła.
Takie dobicie misek przy sterach nie skutkuje wielkimi luzami, ale jest odczuwalne - przy skrętach
czuć delikatne puknięcie, opór w miejscu dobicia.
Przy skręceniu takich wybitych misek "na fest" skutkuje to dużymi oporami w pracy całości.
Można od biedy wyjąć miski i obrócić je o 90 stopni do toru jazdy - tak, by "wbite"
miejsca były daleko od zwykłego "obszaru pracy" - rzadziej się jeździ skręcając niż na wprost.
pozdrawiam
ray
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|