|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Wto 23:24, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
W podobnym celu chcę kupić cewki uszkodzone, ale jak dotychczas, żadnych ofert. Dorabianie rdzenia nie bardzo mi się uśmiecha, pomimo że blacha krzemowa się znajdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:20, 30 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
HCBartek napisał: | Jeszcze nie, narazie zabrałem się za przegląd silników, został mi jeszcze jeden. Z braku czasu zaniechałem projekt, ale myślę, że pomysł się nie zmarnuje i za jakiś czas go odgrzebie. |
Z wielką nieśmiałością dopytuję się czy już coś w tym temacie zostało odgrzebane. Ten temat leży w sferze mojego zainteresowania - miałbym ochotę wstawić aku żelowy 4Ah - ale nie wiem jak to wpłynie na pracę zapłonu i czy uzwojenie ładowania wytrzyma taki eksperyment. Wiedzy w tym zakresie niestety brak. Zamiast bezmyślnie "mechanikować" wolę zapytać mądrzejszych od siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:00, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Cewka leży niestety odłogiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:36, 08 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
W najbliższym czasie postaram się zmierzyć prostym miliamperomierzem prąd ładowania aku w rowerze z E-startem. Ale wpierw demontaż i czyszczenie rozpylacza w gaźniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Nie 21:06, 08 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Napięcie ładowania udało mi się zmierzyć metodą techniczną. Zwykłym miernikiem elektronicznym ani analogowym nic nie mogłem zmierzyć. Może miernik z funkcją Rms lub oscyloskop coś by wskazywały. Podejrzewam że z pomiarem prądu może wyjść to samo, ale mogę się mylić bo nie mierzyłem. Napisz jakie wyniki uzyskałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:56, 09 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zmierzyłem ale dużo z tego mierzenia nie wynika. Sprzęt to tani miernik uniwersalny z wyświetlaczem. Akumulator NiMH o pojemności 1,2Ah i jak się zdaje dedykowany do tego silnika - na pewno wykonany fabrycznie z dodatkowym wyjściem na 6V.
1/ Pomiar napięcia:
a) z odłączonym aku na pracującym silniku cały czas wskazanie 3 do 4V
b) z podłączonym aku napięcie akumulatora 13,20V. Po odpaleniu silnika napięcie "latało" w zakresie 4 do 13,26V bez względu na obroty silnika.
2/ Pomiar prądu ładowania:
a) bez względu na obroty silnika prąd ładowania cyklicznie oscylował w zakresie 16 do 199 mA niezależnie od obrotów silnika.
Co o tym sądzisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Wto 8:38, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Sądzę nadal to samo. Nasz generatorek wytwarza energię w impulsie o kształcie nie do wyłapania przez typowe podręczne mierniki. W wolnej chwili postaram się zrobić te same pomiary swoim sposobem i napiszę co wyjdzie. Rewelacji raczej nie będzie, gdyż widoczne przez warstwę impregnatu uzwojenie zdaje się być nawinięte drutem DNE o średnicy nie większej niż 0,25mm. Akumulatorek użyty przez Ciebie powinien być wykonany w technologi NI-CD. NI-MH powinien mieć pojemność większą o co najmniej 100%. Zamiast wykorzystywać odczep 6V, wlutuj stabilizator 7806. Na płytce jest przygotowane miejsce dla niego. Ze stabilizatorem i tak będziesz musiał podładowywać co jakiś czas akumulator korzystając z oświetlenia po zatrzymaniu, ale będziesz miał równomiernie rozładowane sekcje akumulatora, czego wykorzystanie odczepu nie zapewnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:21, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Nie mam oświetlenia po zatrzymaniu, zarówno przód jak i tył zasilany jest tylko z dynama. Ten odczep 6V w akumulatorku jest ucięty przy samym wyjściu tak że nierównomierne rozładowanie aku mi nie grozi. Tak już było w chwili kupna z akumulatorkiem NiMH włącznie. Podałem to jako ciekawostkę bo mam wrażenie że biorąc pod uwagę wyjście na 6V jest on zrobiony fabrycznie właśnie pod kątem roweru i jego oświetlenia a tu nagle NiMH i to jeszcze 1,2Ah (mały prąd rozruchu). Dla mnie na dzień dzisiejszy najważniejsze jest że ma miejsce jakieś ładowanie aku a więc cewka nie jest spalona. Co do akumulatora to cały czas chodzi mi po głowie zastosowanie żelowego 4Ah.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Wto 13:04, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Możesz śmiało zakładać żelowy. Hurtownie i sklepy w Holandii oferują gotowe zestawy, zawierające akumulatory żelowe oraz przedłużacze. Zestaw pozwala na umieszczenie akumulatora w sakwie. Można nabyć zestaw 2x6V z przedłużaczem trzy żyłowym lub 1x12V z dwu żyłowym. Pojemność tych akumulatorów mieści się w granicach 2 - 4Ah. Jeśli chodzi o oryginały mieszczące się w skrzynce, najmniejsze pojemności jakie można obecnie nabyć to 1,3Ah NI-CD i 2Ah NI-MH. Być może Twój aku był robiony na zamówienie, a zamawiający nie zwrócił uwagi na małą różnicę pomiędzy ogniwami NI-CD i NI-MH lub Holendrzy wypuścili taki kwiatek. Wykonanie oryginalnego pakietu oferują jako usługę dodatkową do zakupionych akumulatorków niektórzy sprzedawcy na Allegro i w sklepach internetowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:57, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ten mój NiMH nie ma co prawda podanego producenta ale jest pięknie zapakowany w dwie warstwy żółtej folii termokurczliwej i ma profesjonalnie wykonane napisy dot. parametrów akumulatorka. Jest to profesjonalna robota a nie jakaś tam amatorszczyzna. I co ciekawe prąd rozruchowy jest wystarczający.
Na żelowy mam zamiar wygospodarować trochę miejsca w plastikowym kuferku który będzie zamontowany na bagażniku. Sakwy boczne swoją drogą. Będzie to coś podobnego jak w tandemie "Podmiejskiego" kufer + sakwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Wto 16:28, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Prąd będzie wystarczający jeśli będziesz pokonywał długie trasy. Na krótkich odcinkach, przy częstych rozruchach szybko go zabraknie, a i żywotność akumulatora znacznie zmaleje. Bateria aku w rodzimym wykonaniu wygląda jak oryginał ( przed wykonaniem należy przesłać wykonawcy kabelki z wtyczką), jednak nadruków na niej nie uświadczysz. Czyli profanacja Twojego akumulatora nastąpiła już u producenta. Robiłem kiedyś próby z aku żelowym 1,3Ah. W sumie można z niego wycisnąć to samo co z NI-MH, ale NI-CD nawet o pojemności 1,2Ah zapewnia nam większą pewność rozruchu. Z zamontowaniem kuferka to dobry pomysł. Niektóre nawet nie przeszkadzają w dostępie do korka wlewu paliwa. A tak zachwala akumulatory żelowe jedna z hurtowni w NL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalny
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:40, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Można i tak tylko jak by tu powiedzieć takie wykonanie i jeszcze upublicznianie tego może być powodem do dumy tylko dla kogoś, kto nie ma jakiegokolwiek pojęcia o robótkach ręcznych.
Co do E-startu to mi osobiście jest zupełnie obojętne czy odpalam sznurkiem czy rozrusznikiem. Ale musi on być i to sprawny bo frajda jest okrutnie wielka widzieć pełne podziwu i wręcz niedowierzania miny oglądaczy po odpaleniu silniczka rozrusznikiem. Ot szpan taki.
Powoli będę się rozglądał za kufrem i aku w swoim grajdole a jak nie będzie pasowało miejscowe no to Allegro. Tam tego jest zatrzęsienie jednak raczej trudno przymierzyć do rowerku przed zakupem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|