Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodatkowe wyjście z cewki WN e-start
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:29, 01 Sie 2010    Temat postu: Dodatkowe wyjście z cewki WN e-start

Ma ktoś pomysł jak to wyjście wykorzystać? Podobno to wyjście służy do ładowania akumulatora. Pytam bo za niedługo będę w posiadaniu takiej cewki i zastanawiam się nad wykorzystaniem tego wyjścia w zwykłym silnik bez e-start. (np. do zasilania oświetlenia)
Jak ktoś ma możliwość to prosiłbym o pomiar tego wyjścia miernikiem podczas pracy silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 14:35, 01 Sie 2010    Temat postu:

Pierwszy minus jest taki, że uzwojenie ładuje akumulator 12V, a rower posiada oświetlenie 6V, Drugim problemem jest wydajność prądowa uzwojenia. Akumulatorki rozruchu mają pojemność przypuszczalnie 1,2Ah. Czyli średni prąd ładowania wynosi ok. 120mA. Ponieważ uzwojenie wytwarza prąd krótkimi impulsami tylko w momencie działania pola magnetycznego na rdzeń cewki, być może, że prąd w impulsie osiąga wartość o 100% większą. Wytworzony prąd nie może mieć zbyt dużej wartości, gdyż w tym samym czasie wytwarzany jest jednocześnie prąd ładujący kondensatory w układzie CDI. Uzwojenie po zastosowaniu mostka prostowniczego, dobrej filtracji (elektrolit o dużej pojemności) i stabilizatora napięcia będzie mogło zasilać oswietlenie wykonane na diodach LED . W przypadku diód LED wydajność uzwojenia napewno będzie wystarczająca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:25, 01 Sie 2010    Temat postu:

Tak też myślałem...z układem zasilania to nie będzie problemu. Zastanawiałem się jeszcze nad zastosowaniem prostego układu ładującego mały akumulator, który by zasilał oświetlenie (głównie chodzi mi o przód bo z tyłu mam diodowe).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 16:31, 01 Sie 2010    Temat postu:

Można nad takim rozwiązaniem pomyśleć. Akumulator taki jak w poniższym linku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Do tego mostek prostowniczy 1 do 2A/100V. Ograniczenie prądu ładowania na odpowiednio dobranym oporniku. Zasilanie żarówki na układzie 7806. Halogenik w lampie przedniej pobiera 0,4A. Powinno to pozwolić na 2,5 do 3 godz. jazdy z włączonym oświetleniem. Ponieważ nie znamy przekroju drutu nawojowego nie możemy obliczyć maksymalnego prądu jaki możemy pobierać z uzwojenia ładowania. Pewnym ograniczeniem będzie pogarszanie się pracy układu zapłonowego w miarę zwiększania poboru prądu ładowania. Można zamienić żarówkę 6V na żarówkę 12V/2,4W. W takim przypadku czas jazdy z włączonym oświetleniem wzrośnie o ok. 100%, a stabilizator 7806 będzie zbędny. Napięcia na uzwojeniu powinny być mierzone miernikiem z funkcją RMS lub oscyloskopem, gdyż pomiar miernikiem bez funkcji RMS będzie obarczony dużym błędem, dlatego że na maksymalnych obrotach silnika możemy uzyskać napięcie o częstotliwości max. 40Hz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:48, 06 Sie 2010    Temat postu:

Cewkę już mam. Za niedługo postaram się coś z tym ruszyć. W tej chwili nie dysponuje ani oscyloskopem ani miernikiem z RMS...ale u znajomego jakiś czas temu widziałem multimetr na półce. Muszę podpytać czy ma funkcję RMS (choć wątpię bo to już droższy sprzęt.
Na allegro widziałem, że w starszych spartametach były montowane podobne rozwiązania tzn. rower był bez e-start a miał akumulator (ładowany podczas pracy silnika) i z opisu wynikało, że służył tylko do zasilania oświetlenia
Myślę jeszcze nad zastosowaniem prostego mikroprocesorowego układu ładującego. Byłem jakiś czas temu w sklepie elektronicznym i widziałem, że mieli takie zestawy do samodzielnego montażu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 16:13, 06 Sie 2010    Temat postu:

Zwykły miernik również coś wskaże, chociaż będzie to dość dalekie od rzeczywistości. Regulator nie musi być na mikroprocesorze. Analogowy również zda egzamin. Tym bardziej że prądy będą naprawdę niewielkie. Byłoby świetnie gdyby się udało, a bilans prądu w sumie wyszedł na 0 i akumulator nie wymagałby doładowywania. Szkoda że nie wiemy na ile można obciążyć cewkę ładującą kondensatory CDI. Wygląda na to, że impulsy ujemne z tej cewki są wykorzystywane w niewielkim stopniu i trochę prądu można spróbować "pożyczyć" do ładowania akumulatora. W tym przypadku można by wykorzystać oryginalną cewkę bez uzwojenia ładującego. Co o tym myślisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sta28




Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:30, 06 Sie 2010    Temat postu:

Ringo51 - czapki z glow... Dla mnie. laika, impulsy ujemne to jak plusy ujemne, plusy dodatnie... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:18, 06 Sie 2010    Temat postu:

Spróbować by można, tylko niem wiem czy to się nie odbije na sprawności układu zapłonowego. Można by też zastosować akumulator o mniejszej pojemności.
Ciekaw jestem jak to jest rozwiązane w spartametach (np. [link widoczny dla zalogowanych]) czy jest dodatkowe uzwojenie czy może z tak jak piszesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 20:13, 06 Sie 2010    Temat postu:

Dotychczas nie miałem w ręku takiego wynalazku. Opis jak to opis. Tą samą rzecz każdy opisuje inaczej. To tak jak z j.angielskim; inaczej się pisze, inaczej się czyta, a to jeszcze co innego jest. Być może jest to układ z poniższego schematu, ale bez elektrostartu:
http://www.rowersachs.fora.pl/dokumentacja-techniczna,19/instalacja-elektryczna-301a-i-301ab-z-e-startem,149.html
Bardziej byłbym skłonny uwierzyć w opis podany przez stana2300, albo jest to hybryda tego układu:
http://www.rowersachs.fora.pl/silnik,4/urzadzenia-elektryczne,19.html#51
Jednak obydwa układy zasilane są z dynama.
A może poprostu nie znamy wszystkich modyfikacji instalacji elektrycznej silnika 301A. Dodatkowy pobór impulsów ujemnych w rozsądnych granicach nie powinien niczego zakłócić. Dopiero nadmierny pobór może nieco opóźnić lub uniemożliwić zapłon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 20:51, 06 Sie 2010    Temat postu:

sta28 napisał:
Ringo51 - czapki z glow... Dla mnie. laika, impulsy ujemne to jak plusy ujemne, plusy dodatnie... Wink

Z tymi impulsami to do dnia dzisiejszego jest pewien ambaras. Kiedyś jeden z uczonych od elektryczności przyjął, że prąd w obwodzie płynie od + do - . Przez jakiś czas było ok. Jednak po pewnym czasie inni uczeni stwierdzili, że coś im się nie zgadza i wydedukowali, że prąd płynie w odwrotnym kierunku czyli od - do +. W końcu aby pogodzić wszystkich i nie odkrywać elektryczności od nowa ustalono, że prąd płynie od plusa do minusa, a elektrony od minusa do plusa. Wreszcie biorąc pod uwagę definicje prądu racje poniekąd ma ten co powie, że prąd płynie od plusa do minusa jak i ten co powie, że płynie odwrotnie. Niewiadomo, czy to już koniec perypetii prądem? Być może za jakiś czas grupa innych uczonych stwierdzi, że prad nie płynie od plusa ani od minusa, a w poprzek przewodnika. Nauka idzie naprzód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:34, 06 Sie 2010    Temat postu:

Masz rację ringo51...to może być to co stan2300 opisał w innym temcie. Szkoda, że ten schemat instalacji elektrycznej to tylko blokowy a nie ideowy, bo to by znacznie ułatwiło sprawę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Wto 20:17, 07 Wrz 2010    Temat postu:

HCBartek napisał:
Cewkę już mam. Za niedługo postaram się coś z tym ruszyć. W tej chwili nie dysponuje ani oscyloskopem ani miernikiem z RMS...ale u znajomego jakiś czas temu widziałem multimetr na półce. Muszę podpytać czy ma funkcję RMS (choć wątpię bo to już droższy sprzęt.
Na allegro widziałem, że w starszych spartametach były montowane podobne rozwiązania tzn. rower był bez e-start a miał akumulator (ładowany podczas pracy silnika) i z opisu wynikało, że służył tylko do zasilania oświetlenia
Myślę jeszcze nad zastosowaniem prostego mikroprocesorowego układu ładującego. Byłem jakiś czas temu w sklepie elektronicznym i widziałem, że mieli takie zestawy do samodzielnego montażu.

Ruszyłeś do przodu z tą cewką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:50, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Jeszcze nie, narazie zabrałem się za przegląd silników, został mi jeszcze jeden. Z braku czasu zaniechałem projekt, ale myślę, że pomysł się nie zmarnuje i za jakiś czas go odgrzebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Wto 23:05, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Czyli taka sama sytuacja jak u mnie. Wszystko gra, tylko doba o wiele za krótka, a najlepsze pomysły z konieczności są odkładane na zimę. A swoją drogą przydałoby się jakieś bardziej wyrafinowane źródło energii niż dynamo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:15, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Dokładnie, stąd też ten pomysł z wykożystaniem wyjścia cewki od e-startu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin