|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podmiejski
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:28, 04 Wrz 2010 Temat postu: przekładka e-start |
|
|
Szanowni koledzy.
Doszedłem do wniosku doświadczalnie że w tandemie elektrostart nie jest bajerem bo kierowca nie ma możliwości szarpnąć silnika.
Postanowiłem więc przełożyć wszystko co z e-startem z Saxonette do Tandemu.
Saxonette i tak nie ucierpi bo i tak głównie szrpałem
Pytanie: co musze przełożyć?
Jakie elementy są RÓŻNE w rowerach z e-startem i tych z szarpaniem?
Z góry dziekuję za podpowiedzi.
Pozdrowienia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek123499
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm woj. lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:37, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem przede wszystkim koło zamachowe ( magnetyczne ) cewka zapłonowa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:44, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak marek123499 pisze magneto, cewkę, rzecz jasna elektrostart, i całą elektrykę...pewnie bez przedłużenia wiązki od przycisku się nie obejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trol
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:34, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Albo długi sznurek poprowadzony na rolkach
Hę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Nie 12:18, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Trol napisał: | Albo długi sznurek poprowadzony na rolkach
Hę ? |
Nie zostało dotychczas wymienione zdalne sterowanie drogą radiową i ewentualna przeróbka kierownicy, tak by mogła być obsługiwana z tylnego siodełka oraz zamontowanie silnika rakietowego. A w sumie, czy nie będzie prościej przełożyć cały silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podmiejski
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:04, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie - odpalanie "na pilota" jak mają nawet proste skutery...podoba mi sie taki bajer!
Silnika nie przełożę: Saxonette daje max 22 z wiatrem nawet z modułem odblokowanym - podobno niemieckie wersje są jescze inaczej blokowane.
Tandamet śmiga ponad 30 w pełnej obsadzie!
Dziś zaliczyliśmy wypad do Gdańska: 75 km. Komenda "motor!" do pasażera to świetna zabawa - człowiek czuje się jaby pancernika prowadził.
W manewrowaniu - również...
Ps. Kupiłem fajny typowy kufer rowerowy (http://aukcje.gazeta.pl/kufer-rowerowy-na-bagaznik-najtaniej-i1207958051.html) i po przeróbkach założyłem go na bagażnik. W środku musiałem wyciąć dziursko na wlew paliwa ale całość: miodzio! Dać zdjęcia; opis?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek123499
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm woj. lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:39, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jest na forum dział "Czym jeżdzimy " prosimy o prezentację swoich maszynek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:30, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Podmiejski w naszych rowerach montowane są dwie wersje silników 20KM i 25KM, w Holandi podobno dostępne są obydwa, a w Niemczech tylko wersja 20KM (wymuszone przez przepisy). Holenderskie nie mają, żadnych oznaczeń, niemieckie mają od frontu na cylindrze koło plastiku ze starterem cyfry 20. Różnice są w przekładnił. Elementy które się różnią to:
-łożysko podpory sprzęgła (i przez to kartery),
-dzwon sprzęgła ze ślimakiem,
-zębatka na wale napędowym (różna ilość zębów...wersja 20KM ma 67, a 25KM 54 zęby).
Jak będę miał chwilę to wrzucę fotki bo mam aktualnie oba silniki w częściach.
Wracając do tematu, wydaje mi się, że możesz mieć przytkany tłumik, otwór wydechowy w cylindrze lub słabą kompresję.
Mój silnik w wersji 20KM leci koło 30km/h na odblokowanym module i w porównaniu do wersji 25KM ma znacznie lepsze przyśpieszenie, ale mniejszą prędkość maksymalną. (spowodowane to jest innym stosunkiem przełożeń)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HCBartek dnia Nie 19:38, 05 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trol
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:08, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A w sumie, czy nie będzie prościej przełożyć cały silnik.[/quote]
No pewnie przecież po co przedłużać linkę startera A być może gazu i
gaszenia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:11, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kol. podmiejski wytłumaczył już, że nie chce przekładać ponieważ silnik z e-startem jest zbyt wolny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek123499
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm woj. lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:44, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
-zębatka na wale napędowym (różna ilość zębów...wersja 20KM ma 67, a 25KM 54 zęby). w związku z tym mam pytanie : czy jest możliwość wymienienia koła zębatego , mam na luzie koło zębate 54 czy ono będzie pasowało do reszty w silniczku z kołem 67 zębami ? Czy poprawi ta wymiana osiągi tego silniczka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HCBartek
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:54, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety nie, bo zastosowany jest też inny ślimak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Pon 15:16, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kol. podmiejski w swoim poście napisał:
Ps. Kupiłem fajny typowy kufer rowerowy (http://aukcje.gazeta.pl/kufer-rowerowy-na-bagaznik-najtaniej-i1207958051.html) i po przeróbkach założyłem go na bagażnik. W środku musiałem wyciąć dziursko na wlew paliwa ale całość: miodzio! Dać zdjęcia; opis
Dostępne są również kuferki w wersji mini. Dają się doskonale zamocować i nie kolidują z wlewem paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Pon 15:16, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|