|
www.rowersachs.fora.pl O rowerach z silnikiem Sachs
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:23, 03 Paź 2011 Temat postu: Rama-naprawa |
|
|
Mam problem. Po ostatniej jeździe zauważyłem że kierownica jest bliżej niż zwykle i pedałami zaczynam czepiać o asfalt. Sprawdziłem co jest i niemile się zaskoczyłem, znalazłem pęknięcie na dole ramy przy torpedzie i przegięcie w górnej ramie (mam ramę "łabądka" jak na rysunku). Miejsca te zaznaczyłem strzałkami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam takie pytanie, czym pospawać ramę, migomatem, elektrodą czy tlenową spawarką? Myślę żeby wspawać jeszcze rurkę łączącą obie ramy dla wzmocnienia. Co proponujecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jopasek
Administrator
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UĆ / Rogów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:06, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Sądzę że migomat powinien dać rade i wystarczyć, elektrodą na smarkasz i może to nie ładnie to wyglądać, a ze wstawieniem wzmocnienia bardzo dobry pomysł...
Ale aż dziwne że rama nadpękła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:07, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Też się zdziwiłem. Ważę 95kg i po wybojach raczej nie jeżdżę. Nie zauważyłem też żeby były głębokie ogniska rdzy. Czeka mnie kapitalny remont roweru na zimę. Dobrze że już prawie koniec sezonu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jaceknaw dnia Pon 15:08, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:00, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
TYLKO I WYLACZNIE MIGOMAT zbyt cienka scianka na elektrode,palnik odpada bo za mocno przegrzewa i za duzy oszar rama w tym miejscu bedzie sie giela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:44, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi, teraz jak mam wasze opinie czym pospawać, to mogę się zabierać za przygotowanie ramy do naprawy. Wielkie dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:10, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedna rada jesli gdzies znajdziesz kogos kto spawa metoda TIG to najlepiej tam to jest metoda spawania elektroda wolframowa ,wychodzi z tego piekny spaw i nie szlifuj go bo on wzmocni ci ten frament ramy o tej metodzie przypomnial mi kolega ringo ,i to jest najlepsze rozwiazanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:02, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Do TIGa niestety nie mam dostępu, spawanie będzie jednak migomatem i mam nadzieję że będzie trzymać. Planuję jeszcze dać wzmocnienie, pisałem o tym na początku tego postu, między ramy wspawać poprzeczkę z rurki, żeby wzmocnić konstrukcję. Będzie pewniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Wto 13:07, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Rozpórkę proponuje dać w miejscu opisanym na rysunku jako "tu się zgięło", a miejsce pęknięcia dodatkowo wzmocnić kawałkiem przeciętej wzdłuż rurki o o odpowiednim przekroju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:26, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tak ringo51 jak mówisz tam wspawam. Pomyślałem jeszcze żeby podczas spawania między rurkę kierownicy a rurkę siodełka wcisnąć rozpórkę odpowiedniej długości np. z listewki albo deseczkę żeby ustawić ramę w pozycji właściwej. Najlepiej byłoby rozciągnąć na ramie. Ale jak nie ma co się lubi, to się orze jak może
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ringo51
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: Wto 13:31, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
I najpierw spawanie punktowe tak by uzyskać właściwą geometrie ramy. No i koniecznie dobrze ustawione parametry migomatu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kroko
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:31, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jaceknaw, u mnie dokladnie tak samo peklo (moze jakas wadliwa seria?)
myslalem o spawaniu ale kupilem niedrogo inna rame, poprzekladalem osprzet i po krzyku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:22, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kroko ja niestety wziąłem się za naprawę uszkodzonej ramy. Dowiedziałem się niechcący że akurat niedawno mój znajomy kupił spawarkę TIG jakby wiedział że jej potrzebuję. Spawanie TIGiem to jest jednak zegarmistrzostwo w metodach spawania. Pospawał mi ramę w miejscu pęknięcia i wspawał poprzeczkę między rurki ramy. Jak na razie jest OK i mam nadzieję że tak pozostanie i długo mi posłuży. Było trochę roboty bo trzeba było wszystko zdemontowac i przygotowac do spawania, ale jest satysfakcja że jest rama solidnie naprawiona. A ty ramę kupiłeś od spartametki czy zaadoptowałeś jakąś ramę od innego roweru? pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan2300
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:30, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
chyba kupil ode mnie jesli sie nie myle bo komus wysylalem orginala ktora chodzila z silnikiem to byla jedna z tych co kiedys pisalem ze mechanik specjalista sprofanowal 5 silnikow i zostaly same ramy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaceknaw
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:14, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Stan2300 nie dośc że jesteś encyklopedią wiedzy o naszych rowerkach to jeszcze składnicą części zamiennych . Jakbym przejeżdżał kiedy w okolicach 3-miasta chętnie bym Cię odwiedził. Mielibyśmy tematów do rozmów co niemiara, zresztą nie tylko ja i nie tylko z tobą. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kroko
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:17, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
tak Stan wlasnie od Ciebie kupilem i moim zdaniem jest lepsza od starej bo
tu rurki ramy sa w laczniku a nie jak w poprzedniej rurka suportu "wgryza" sie w rure ramy i to dosc oslabia konstrukcje (mam nadzieje, ze wiecie o co mi chodzi ) ale fakt stara rama byla ladniejsza
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|