Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup używanego roweru poradnik
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Serwis, naprawa rowerów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:15, 29 Mar 2014    Temat postu:

Gaźnik Bing czy TK ?

Oba chodzą dobrze jak są wyczyszczone..
Do TK ciężej o niektóre cześci zamienne, jak np. dysza Venturiego (rozpylacza), komorę pływaka czy membranę - oczywiście o nowych rzeczach pisze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwd




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:03, 03 Kwi 2014    Temat postu:

O takie właśnie konkretne uwagi mi chodzi dzięki. Według tego pisze kolega kowalny silnik uznamy za dobry i warty kupna jeżeli ciśnienie sprężania nie jest mniejsze jak 8 atmosfer (MPa). Jeżeli rozumuję źle proszę mnie poprawić. Po czym jeszcze można poznać zły stan techniczny silnika ? Chodzi o to aby po kupnie nie naprawiać ciągle i tracić monety a cieszyć się z jazdy. Ponoć wadą dyskryminującą silnik przy kupnie jest też szarpanie i drganie gdyż naprawa sprzęgła jest droga (ROZPOŁAWIANIE SILNIKA) i czasochłonna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ignas




Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:36, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Z tymi wibracjami to nie szalej, sinik masz na stałe w "kole" i jedna gumeczka jako amortyzator, to się jedzie jak na wiertarce Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xbuli




Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń-Pleszew Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:47, 03 Kwi 2014    Temat postu:

8 MPa to w przybliżeniu 80 atmosfer

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:07, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Co do jednostek ciśnienia to może to:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
januszs0




Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:26, 21 Kwi 2014    Temat postu:

Witam

Nie jestem teoretykiem dlatego nie będę się wypowiadał na tematy naukowe dotyczące sposobu pomiarów ciśnienia. Napiszę tylko jak robiłem pomiary u siebie w moich i brata rowerach. Do pomiarów używałem miernik ciśnienia sprężania podobny do manometru używanego do pompowania kół. Tutaj przykładowy miernik ja miałem taki sam [link widoczny dla zalogowanych] Pomiary robiłem zawsze na zimnym silniku, moim zdaniem pomiary na rozgrzanym nie pozwolą na prawidłową ocenę zużycia silnika. Nie bez znaczenia pozostaje fakt że na gorącym silniku nie można wykręcać świecy bo bardzo łatwo zerwać gwint. Do tej pory mierzyłem tak 5 rowerów. Największe ciśnienie jakie udało mi się uzyskać wynosiło 9.5 bara. Przepustnica otwarta na maksimum i energicznie pociągałem za szarpankę kilka razy. Po kilku pociągnięciach na mierniku ciśnienie przestaje rosnąć i tą wartość uznaję za ciśnienie sprężania w moim rowerze. Najmniejsze zmierzone ciśnienie wynosiło ok 6 barów, teoretycznie można wysnuć wniosek że silnik był wykończony ale w praktyce rower ten był sprawny, jeździł bez najmniejszych problemów, osiągał ok 30 km i palił bez najmniejszych problemów. Drugi słaby odczyt wynosił ok 7.5 bara, sytuacja podobna do w/w opisanej, rowerek jeździ do dzisiaj. Pozostałe 3 rowery maja ciśnienie ok 9.5 bara. Są to rowery w bardzo dobrym stanie technicznym bez wyraźnego zużycia i nie miały nigdy rozbieranych silników dlatego uzyskane na nich pomiary uznaję za "wzorcowe". Pełną weryfikację moich pomiarów można by wykonać jeśli bym miał nowy silnik prosto z fabryki ale tak sobie myślę ze to raczej już nie jest możliwe więc zostaję przy moim sposobie pomiarów. W tym tygodniu będę robił kolejne pomiary 6 roweru jeśli macie Koledzy propozycje jak inaczej przeprowadzić pomiary to mogę zrobić eksperymenty.

Pozdrawiam Janusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:43, 21 Kwi 2014    Temat postu:

Decydującym czynnikiem jest rozszerzalność termiczna , zastosowane stopy metali mocno się nagrzewają , jednocześnie rozszerzając swoją objętość , dlatego pomiar na ,, zimnym " silniku będzie inny niż na ciepłym . Świece możesz wykręcać śmiało przy rozgrzanym silniku , bez obawy zniszczenia-uszkodzenia gwint .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:50, 21 Kwi 2014    Temat postu:

racje prawisz mosci Cezary --pomiar powinien byc dokonywany na eksploatacyjnej temperaturze silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Serwis, naprawa rowerów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin