Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zlecę naprawę mojego silnika sachs 301A
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Serwis, naprawa rowerów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 17:52, 08 Wrz 2018    Temat postu:

muzior napisał:
Uważasz od tak można naprawić silnik od ręki na miejscu ? Marcin owszem naprawia na miejscu, bo sam już dwukrotnie korzystałem ale przyjacielu nie silnik Razz

Taki silniczek dwusuw, czyli w te i we wte, spoko można naprawić w jeden dzień, mając jeszcze części na miejscu spoko. Silnik rozebrany wszystko pomyte, można składać w białych rękawiczkach Smile
Dam sobie radę ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 18:08, 08 Wrz 2018    Temat postu:

wiejas napisał:
Jak masz wszystko rozpirzone to spakuj to do wora wszystko i wyślij człowiekowi. Nic Ci nie zginie a na ręce mu patrzeć nie musisz. Zrobi i Ci odeśle. Nie rób scen. Ja rozkrecilem gaźnik jakie cuda mi fiurgnęły sam nie wiem gdzie. A robiłem wg porad z forum. Wszystko co zostało posłałem.....za kilka dni wrócił wsadzilem do rowerka i do tej pory jeżdżę. Po co się samemu się martwić jak Jopasek ma części na miejscu a wiadomo że jak się rozkreci to czasem może nie trzeba ale warto przy okazji coś wymienić dodatkowo bo fachowiec pozna jak coś jest na rozleceniu. Po co dwa razy rozbierać do jakiegoś dupersznita którego się nie zmieniło i dupnął po 20 km. No i masz gwarancję jakby co. Mówiłeś że chcesz rowerek komuś podarować więc nie wpuszczaj go na minę bo tanio ma być. Tanio to h...... warte zawsze. Howgh.


Kolego aby kupić rower dobry to w obecnej chwili loteria, oczywiście mam na myśli sachsy ... to że wizualnie jest ok nic nie świadczy o kondycji silnika, czyli najważniejszej części. Nawet sprawdzenie kompresji nic nie da, którą można czasowo poprawić. Bez rozbiórki nigdy nie wiesz co masz. Kupując spartametkę liczyłem się z tym, że za 700 zł nic rewelacyjnego nie dostanę, ale na ryby spoko. Zawsze mogę sprzedać ją na części, ale nie zrobię tego, doprowadzę go do względnego użytku ....ale sam,.. pozdrawiam serdecznie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:54, 08 Wrz 2018    Temat postu:

Kupiłem za 1000 zeta.
Słyszałem że pierścień dzwoni, ale myślałem że ten typ tak ma.
Niestety nie miał, bo po zaledwie parunastu kilometrach się zatarł.

Mechanika mi nie obca, więc rozebrałem silnik, zamówiłem u Jopaska potrzebne części i złożyłem.
Ja na razie śmiga.

Tak więc Feniks....dasz radę... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiejas




Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:43, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Czyli miro w sumie wyszło Cię to samo gdybyś kupił rower droższy i sprawny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 21:16, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Drodzy koledzy, zasięgnąłem języka tu i ówdzie. Otóż nawet nie będę kupował pierścionka, bo nic lepszego nie dostanę. Jedynie co zakupiłem to filierek paliwa na wężyk/8zł/. No i rzucę się ... zainwestuję w kranik do paliwa Hondy 39,00 zł ....hm... tak się zastanawiam czy za dużo nie zainwestuję ... jeszcze się grubo zastanowię. Reasumując........
Rowerek za te 700 setek kupiłem spoko. Palił zawsze od pierwszego szarpnięcia, ciągnął mnie 80 kg i przyczepę / ok. 100 kg/ po piachu i pod górkę ..... kurna.... co tu jeszcze lepszego oczekiwać ...... mój błąd.... że po zakupie nie rozebrałem go natychmiast. Robiące te 15 może 30 km, w tak ekstremalnych warunkach dla tej maszyny, mogłem sam spowodować przetarcie cylindra i tłoka nie sprawdzając jaki jest olej i to zarówno w przekładni jak i w zbiorniku był . Trzeba było wszystko wymienić. Ale lubię jeździć, po bandzie Smile MEA CULPA.
pozdro all


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Feniks dnia Wto 21:18, 11 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 21:36, 11 Wrz 2018    Temat postu:

miro napisał:
Kupiłem za 1000 zeta.
Słyszałem że pierścień dzwoni, ale myślałem że ten typ tak ma.
Niestety nie miał, bo po zaledwie parunastu kilometrach się zatarł.

Mechanika mi nie obca, więc rozebrałem silnik, zamówiłem u Jopaska potrzebne części i złożyłem.
Ja na razie śmiga.

Tak więc Feniks....dasz radę... Smile


Uważam, iż należy bojkotować zakupy części w serwisach czy w Holandii. Zresztą w Holandii są lepsze cwaniaki niż nasi spadkobiercy sachsa. Części od handlarzy rozbierających rowery od razu walić 50 % w dół. Posiłkować się zamiennikami, których mnóstwo w kosiarkach motorowerach, ciągnikach i kto wie gdzie jeszcze.
A tak na marginesie do admina :
Powinien powstać dział zamienników, sprawdzonych przez użytkowników rowerów spartamet, saxsonette , ogólnie z silnikiem sachs 301A. No chyba że admin dmucha w jeden kij z Jopaskiem, skoro odnośnik do forum jest na jego stronie ... nie mam pojęcie ...wówczas nie powstanie..
Pany,..... te rowerki umrą śmiercią naturalną, dzięki serwisantom jak i przestarzałą technologią , nie dziwię się, że trzeba kasę trzepać póki się da. Mam nadzieję że to nie jedyny biznes tych co się zajmują sachesem. Ceny części spowodują, że z czasem coraz więcej użytkowników odstawi rowerek do lamusa, z uwagi na koszty naprawy.
Pa ...all


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:25, 13 Wrz 2018    Temat postu:

Feniks pokaż mi proszę zamiennik gażnika do tego silnika?
oraz takie prostowanie, w cylindrze nie ma żadnej warstwy "chromu"
to tak z grubsza na wstępie
a propo, nigdy jeszcze nikomu nie robiłem silnika od ręki, oraz pierwsze słyszę żeby ktoś tak robił, tak to można sobie zrobić samemu , przecież nikt kto się zajmuje takimi naprawami nie siedzi i grzecznie czeka aż dostarczysz mu silnik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez apogeum dnia Czw 17:27, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 11:32, 14 Wrz 2018    Temat postu:

apogeum napisał:
Feniks pokaż mi proszę zamiennik gażnika do tego silnika?
oraz takie prostowanie, w cylindrze nie ma żadnej warstwy "chromu"
to tak z grubsza na wstępie
a propo, nigdy jeszcze nikomu nie robiłem silnika od ręki, oraz pierwsze słyszę żeby ktoś tak robił, tak to można sobie zrobić samemu , przecież nikt kto się zajmuje takimi naprawami nie siedzi i grzecznie czeka aż dostarczysz mu silnik

Gdybyś prześledził dokładniej to forum to tu już ktoś zastosował gaźnik od kosiarki Smile, poza tym posiadam ten rowerek około miesiąca i dopiero wdrażam się w tematykę. Cylinder był u specjalistów w dziedzinie, niestety Twoją opinię nie mogę uznać za wiarygodną nie popartej faktami. Szkoda, że silniczek już złożyłem, bo gołym okiem widać było wokół cylindra inną warstwę, ale.. równie dobrze jakiś holender mógł coś kombinować. Gdybym miał kilka sachsów do naprawy też bym nie złożył ich w jeden dzień..... dlatego zrobiłem to sam, tylko jeden i w jeden dzień Smile Udało mi się poznać gościa z saxsonettką luxus, który pomógł mi dysponując odpowiednimi narzędziami.
Jego opinia jest podobna do mojej, silnik wymaga stałego nasłuchiwania i w zależności od chimerycznych zachowań odpowiednio reagować.E-start to niepotrzebny wymysł, który i tak się nie sprawdza zimą, poza tym niszczy zębatkę, wyższe koszty utrzymania w częściach.
Porada dla zainteresowanych zamiennikami. Sitko dyszy głównej można wykonać samemu z siateczki miedzianej filtracyjnej o oczkach 0,04 mm /bardzo drobna lepsza od plastikowego oryginału/lub siateczka z lejka starego owijając dyszę wraz z drucikiem miedzianym Smile.
I w ten sposób mamy nową dyszę /gazowa 0,45mm/ + siatka za 5-6 zł.
Nie zainwestuję w ten rower części z serwisów jak również od handlarzy.
Gdy będę już zmuszony do zakupu czegoś w miarę oryginalnego, to lepiej kupić cały rower /stary/ pod kątem potrzebnej części, resztę rozebrać opylić na części i wyjdzie że tą część mam za darmo albo jeszcze będzie górką Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:06, 22 Wrz 2018    Temat postu:

Feniks jeżeli pijesz do adminów to pędzę ci wytłumaczyć ze ze Stanem poznaliśmy się dzięki tym rowerom dobre 5-7lat temu i wpadł nam pomysł na utworzenie strony (ja) i forum (stan) żeby można było się wymieniać informacjami i zbierać te informacje gdzieś dla potomnych, dlatego odnośnik jest na jednej i na drugiej stronie - o to chodziło nie pasuje Ci nikt Cię tu nie trzyma, wybacz ale takie czasy.

Gaźnik nie pasuje P&P żeby ładnie go obudować w oryginalne plastiki.

Ale ty nie chcesz gadać z "handlarzami" więc więcej się nie udzielam Smile
Nie mniej jednak kupując rower cały na części zostajesz handlarzem Smile - powodzenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiejas




Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 3:20, 22 Wrz 2018    Temat postu:

Mam ten rowerek lat kilka. Jeżdżę ile mogę głównie rekreacyjnie i nic nie słucham. Po prostu jedzie to jedzie a jak nie to na pedały i wio do domu. Najgorsza awaria jaka może się zdarzyć to detka w tylnym kole. Tu jest kaplica bo wymiana pracochlonna. Kupiłem rower od Jopaska i nie narzekam. Jest sprawny do tej pory. Po co siejemy sobie zamęt na forum. Jak ktoś nie chce oryginałów to jego sprawa. Można sobie zamontować co się chce. Jego rower jego sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nonez




Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk - Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:04, 22 Wrz 2018    Temat postu:

Sachs nie jest dla ekonomistów kalkulujących opłacalność, analizujących ceny, wydatki itp.
Sachs jest dla zakręconych.
Ja zakręciłem się ponad rok temu i wcale tego nie żałuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:14, 22 Wrz 2018    Temat postu:

Feniks bzdury piszesz , a twoja arogancja jest pokazywana w każdym poście
wracając do tematu gażnika, zadałem konkretne pytanie o zamiennik a nie o to co można założyć po przeróbkach pozostałych elementów,
nie wiem jak dla Ciebie ale dla nie zamiennik to jest towar który się montuje bez przeróbki pozostałych elementów
a propo w jakim celu zastosowałeś dysze 0,45 ?
generalnie możesz mi wierzyć że w tym silniczku paliwa nie brakuje na oryginalnej dyszy, miałem nie pisać w końcu "handlarz" ale co tam,
załóż dysze 0,40 to zobaczysz różnicę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez apogeum dnia Sob 9:18, 22 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
januszs0




Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:20, 12 Wrz 2019    Temat postu:

Witam Kolegów
Kolego Feniks twoi fachowcy od cylindra wykazali się całkowitym brakiem wiedzy w temacie lub do Ciebie nie dotarło co chcieli Ci przekazać. Cylinder jest w całości aluminiowy a zamiast tulei żeliwnej ma nałożoną warstwę nikasilu. Takiego cylindra się nie szlifuje gdyż szlif zniszczył by warstwę nikaslilu a wtedy tłok pracował by w połączeniu z czystym aluminium co skutkowało by natychmiastowym zatarciem. Druga bzdura to szlifowanie cylindra papierem ściernym. W swoich postach bardzo często wybiegasz z aluzjami do Jopaska sugerując że jest handlarzem. Spróbuj sam podziałać w dziedzinie handlu a potem wypowiadaj się o cenach innych Kolegów. Odnośnie zmienników to miałem już kilka rowerów w których musiałem taką popelinę usuwać i doprowadzać do porządku. Zanim zrobisz przeróbkę dobrze się zastanów bo fabrykę ciężko poprawić. W ostatnich postach piszesz o zamienniku dyszy podając jej średnicę a w przypadku dyszy musisz podać jej przepływ bo tak dobiera się zamiennik. Piszesz ze jesteś nowym użytkownikiem a w swoich postach kreujesz się na wielkiego speca a nawet podejmujesz się oceny doświadczonych użytkowników. Moim zdaniem zacznij od poczytania forum, nabierz wiedzy zrób kilka silników i zacznij myśleć żebyś nie dawał się robić w konia fachowcom.
Pozdrawiam Janusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:29, 16 Wrz 2019    Temat postu:

Feniks jesli rysy są sladowe to daj sobie z nimi spokój ,co do tak małej tolerancji miedzy tłokiem a cylindrem tp musisz sobie uwzglednić ze rozszeżalność cieplna cylindra i tłoka jest taka sama bo są z takich samych materiałów gybyś tulejował cylinder żeliwną tuleją to luz miedzy tłokiem a cylindrem musiałby być opoło 0,2 mm bo by się zatarł nowy pierścien i bedzie biegał jeszcze długo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:21, 14 Wrz 2022    Temat postu:

no witajcie kochani dlugo mnie nie widzieliscie i nie czytaliscie moich wypocin ,powiem tylko tyle dla tych któzy mnie jeszcze nie znają ,ja jezdze na sachsie od 2000 roku robie rocznie ok 3 tys km ,robiłem rozne proby z tymi silniczami i przerobka cewek wysza ode mnie ,rowniez robiłem próby z gaznikami i nawet silnik jeżdził dobrze na gazniku od chnola z przekrojem gardzieli fi 10 mm ,ale to już nie ten wyglad silknika ,i korzystam tylko z cewki bez modułu i wersja 20 potrafi sie bujac nawet do 28 km na godzinę ,pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakreconych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Serwis, naprawa rowerów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin